"Podstawka" - Listopadowy Figurkowy Karnawał Blogowy

Rzutem na taśmę udało mi się zebrać do kupy i szybko zmontować wpis gdyż czas goni mnie niemiłosiernie ale postanowiłem jakiś czas temu nie opuszczać już żadnej edycji.


Tegomiesięczny (chyba nie ma takiego wyrazu ale mi tu pasuje) Figurkowy Karnawał Blogowy to zabawa związana z przygotowaniem podstawki pod model. Ogłosicielem jej jest Potsiat z "Gangs of Mordheim"

Oto mój patent na podstawki … tzn. mój to trochę za dużo powiedziane bo pewnie co drugi gość od żołnierzyków tak robi. Na swoją ofiarę wybrałem podstawkę do Vendetty (Valkirii) do swoich Death Korpse of Krieg) 

1. Wybieram podstawkę i wymyślam motyw przewodni i wyróżniające się elementy (tu będzie to jakiś kawałek blachy z jakiegoś urządzenia zalegającego w tym miejscu już od dawna) 

2. Wybieram miejsca gdzie będą jakieś skałki (z kory korkowca czy jakiegoś tam innego drzewa) 
3. Nakładam pierwszą warstwę błota (wikol + ziemia do kwiatków + piasek) 

 
4. Nakładam drugą warstwę żeby zrobić więcej nierówości – tu zrobiłem sobie mały krater. 


5. Walimy wszystko na czarno bo jak wiadomo „w czarnym każdemu do twarzy” 



6. Traktujemy wszystko „Suchoszczotkiem” (ang.drybrush) 

7. Dodajemy pigment 
8. Dodajemy więcej pigmentu 
 9. I jeszcze trochę 




10. Sadzimy krzaki i inne kwiatki które akurat u mnie nie występują 


I podstawka gotowa. Teraz wystarczy zrobić dla niej model ale to już nie ma absolutnie żadnego wpływu na całkowity efekt końcowy. W gruncie rzeczy sama podstawka mogłaby stać w gablotce.

Comments

  1. Ziemi do kwiatków jeszcze nie używałem, a brzmi (i wygląda) nieźle :) Dobra robota!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ziemia do kwiatów zmieszana z wikolem i na przykład drobnym piaskiem bardzo dobrze wygląda na podstawkach :)

      Delete
    2. Widziałem w Twoich opisach materiałów, że też używasz :) Ja dotychczas jechałem samym piachem, ale chyba mi się zmieni. Ot, magia karnawału!

      A gdzieś widziałem też, że oprócz ziemi jakieś kokosowe podłoże do kwiatków. Jakieś doświadczenia z takim czymś?

      Delete
    3. Mielonych kokosów nie stosowałem.
      Kiedyś ze skorup robiliśmy chatki orków :)

      Delete
  2. Faktycznie podstawka może ukraść imprezę modelowi jaki będzie nosiła. Dobra robota. Ziemia do kwiatów ?... hmmm... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki. Ja już bez ziemi do kwiatków nie mogę żyć prawie :)

      Delete

Post a Comment